دوشنبه 24 ثور 1403 برابر با Sunday, 12 May , 2024
جستجو
Close this search box.
نرخ اشتغال مهاجران در آلمان

به گزارش خبرگزاری مهاجر, وزیر خارجه آلمان روند رسیدگی به درخواست های پناهندگی شهروندان افغانستانی در سفارت هایش در ایران و پاکستان را بخاطر سعی برخی برای سوء استفاده از این راه، متوقف ساخته است. برخی مسئولان آلمانی در پایتخت این کشور دیروز از توقف روند رسیدگی به درخواست های پناهندگی افغان ها در دو سفارت این کشور در ایران و پاکستان خبر دادند. این دستور به صورت فوری به اجرا در آمد.

منابع آگاه گفتند: پس از اینکه روزهای اخیر علائمی از سعی در سوء استفاده معلوم شد، وزارت خارجه و داخله این کشور با همکاری هم روند بررسی درخواست های پناهندگی اتباع افغانستانی را در سفارت آلمان در اسلام آباد مورد بازرسی دوباره قرار دادند. این دو وزارت اذعان نمودند که از جمله در مورد اجرای یک بازجویی امنیتی اضافی تفاهم کرده‌اند تا از جعل‌کاری‌های احتمالی جلوگیری شود. گفته شده که تلاش می‌شود روند بررسی پرونده‌ها بعد از اجرای بازجویی‌های اضافی امنیتی در روزهای آینده بار دیگر از سر گرفته شود.

پذیرش ۳۰ هزار افغان در آلمان

وزارت خارجه آلمان گفته است که نمایندگی‌های خارجی این کشور از زمان تصرف قدرت توسط طالبان در آگوست ۲۰۲۱ تا به حال به بیش از ۲۸ هزار و ۶۰۰ تن از افغان‌های که وعده پذیرش حکومت آلمان را به دست آورده بودند، ویزا صادر کرده اند. حدود ۴۱۰۰ تن این افراد را کارمندان محلی پیشین نهادهای آلمانی تشکیل می‌دهند.

از آگوست ۲۰۲۱ تا به حال به صورت مجموعی حدود ۳۰ هزار نفر از افغانستان در آلمان پذیرفته شده‌اند که شامل کارمندان محلی پیشین، افراد در معرض خطر و اقارب هر دو گروه می‌باشند. وزارت خارجه آلمان گفته است که تا به حال در مجموع به ۴۴ هزار افغان وعده پذیرش آلمان داده شده است.

منبع: مهاجر نیوز

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=3976
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x