جمعه 10 حمل 1403 برابر با Friday, 29 March , 2024
جستجو
Close this search box.
اسکان پناهجویان در انگلیس در کشتی ها

انگلیس به درخواست پناهندگی هزاران مهاجر بدون انجام مصاحبه رسیدگی می کند

 

به گزارش خبرگزاری مهاجر؛ بر اساس تصمیم جدید دولت بریتانیا، به درخواست های پناهندگی 12 هزار تن از مهاجرانی که در این کشور حضور دارند، بدون مصاحبه رسیدگی خواهد شد. مشمولان این تصمیم جدید آن دسته از مهاجرانی اند که از ملیت های افغانستانی، اریتره ای، لیبیایی، سوری و یمنی هستند و درخواست پناهندگی خود را تا پیش از رسیدن ماه جولای سال گذشته میلادی، ثبت نموده اند. این تصمیم از سوی ریشی سوناک نخست وزیر انگلیس و برای جبران عقب افتادن رسیدگی به درخواست پناهجویی هزاران مهاجر در این کشور گرفته شده است.

وزارت کشور بریتانیا گفته است که تصمیم بررسی درخواست مهاجران پنج کشور یاد شده به معنای «عفو» در روند پناهندگی نیست بلکه روند بررسی را ساده و تسریع می‌کند. مهاجران شامل این روند، باید به یک پرسشنامه ده‌ صفحه‌ای پاسخ بدهند تا در مورد سرنوشت‌ آن‌ها تصمیم گرفته شود.

مقام‌های بریتانیایی می‌گویند که پناهجویان افغان، اریتره‌ای، لیبیایی، سوری و یمنی پیش از این نیز تا ۹۵ درصد پاسخ مثبت دریافت می‌کردند. روند جدید، پناهجویان ایرانی و سودانی را در بر نمی‌گیرد زیرا سطح قبولی آنان کمتر از پنج کشور یاد شده یعنی حدود ۸۰ درصد است.

20 روز مهلت برای پاسخ به پرسشنامه

مهاجران مشمول تصمیم جدید ۲۰ روز کاری فرصت خواهند داشت که پاسخ‌های شان را به وزارت داخله ارسال کنند در غیر آن تصور خواهد شد که درخواست پناهندگی خود را پس گرفته‌اند. در پرسشنامه نظر پناهجویان درباره قاچاق انسان یا بردگی مدرن خواسته یا از آن‌ها پرسیده می‌شود که آیا از یک کشور سوم به بریتانیا آمده‌اند.

یک پرسش دیگر این است: «نام فرد، گروه یا سازمانی را که از آن هراس دارید بگویید؟ این فرد، گروه یا سازمان در کشور شما تا چه حد نفوذ دارد؟ آیا فرد یاد شده در کدام حزب یا دولت حاکم وظیفه رسمی دارد و برای تهدید شما از مقام خود کار خواهد گرفت؟»

۱۵۰ هزار پناهجوی بدون سرنوشت

وزارت داخله بریتانیا تاکید کرده است که مهاجران روند جدید، همچنان تحت کنترل امنیتی و جنایی قرار خواهند گرفت. مقام‌ها نگرانند که با اعطای پناهندگی بدون مصاحبه، به دلیل عدم دقت و بررسی‌های جدی در مورد پناهجویان، مورد انتقاد قرار بگیرند آن هم در حالی که ریشی سوناک، قبلأ روی اهمیت مصاحبه حضوری با پناهجویان تاکید کرده است.

بر اساس آماری که قرار است به زودی اعلام شود بیشتر از ۱۵۰ هزار پناهجو در شرایط کنونی بدون سرنوشت هستند. در میان این افراد بیشتر از ۹۲ هزار تن کسانی هستند که بیشتر از شش ماه را در انتظار تصمیم اول مقامات اداره پناهندگی سپری کرده‌اند. در ماه دسمبر گذشته نخست وزیر بریتانیا تعهد کرده بود که رقم این افراد را به نصف کاهش دهد. او وعده سپرده که برای رفع تاخیر در بررسی درخواست‌ها، کارمندان بیشتری را استخدام کند.

حال این نگرانی به وجود آمده که مبادا تصمیم جدید این تصور را نزد پناهجویان، از جمله آنانی که از طریق کانال مانش وارد بریتانیا می‌شوند، ایجاد کند که به دست آوردن پناهندگی در این کشور آسان تر شده است. در سال ۲۰۲۲ بیش از ۴۵ هزار پناهجو به گونه غیرقانونی و با کشتی‌های از کانال مانش عبور کردند و وارد بریتانیا شدند.

منبع: مهاجر نیوز

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=3574
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x