شنبه 1 ثور 1403 برابر با Saturday, 20 April , 2024
جستجو
Close this search box.
دوبرابر شدن تعداد آوارگان جهان در ده سال اخیر

 

طبق تحقیقات خبرگزاری مهاجر از گزارش کمیساریای عالی سازمان ملل متحد مبنی بر دوبرابر شدن تعداد آوارگان جهان در ده سال اخیر، که خواستار هرچه سریع تر راهکاره هایی برای جلوگیری از این روند شده بود، چنین برداشت شد که :

در روز پنجشنبه 16 ژوئن 2022، سازمان ملل متحد درمورد افزایش دوبرابری آوارگان جهان هشدار داد. در نتیجه این گزارش تا پایان سال 2021 نزدیک به 90 میلیون نفر آواره و پناهجو در جهان بوده اند، آماری بی سابقه است و احتمال می رود تا کنون به 100 میلیون نفر رسیده باشد.

یکی از دلایل اصلی این آوارگی ها، جنگ و خشونت در کشور هاست و در ماه های اخیر به دلیل جنگ روسیه و اوکراین این وضعیت وخیم تر نیز شده.

فیلیپو گراندی، اعلام کرد درمورد جنگ در کشور اکراین خوش بین نیست و نگران است که این جنگ، به یک درگیری طولانی مدت تبدیل شود. وی در ادامه گفت: ” جنگ در اوکراین تاثیری منفی بر کمک های بشر دوستانه به کشور های دیگر گذاشته است. هیچ کمک اضافه ای به ما نمی شود و ما با همان کمک های همیشگی ادامه می دهیم، در حالی که اوکراین کمک های زیادی را دریافت می کند، در کنار آن کشور های بحران زده در محرومیت بیشتر قرار می گیرند.”

کمیسار عالی پناهندگان همچنین از کشور های کمک کننده خواست تا میزان کمک هایشان را افزایش دهند تا اقدامات بشر دوستانه را به بهترین شکل انجام شود. فهرست کشور های نیازمند کمک طولانیست، از جمله این کشور ها یمن، سوریه، اوکراین، اتیوپی، افغانستان، ونزوئلا و سودان جنوبی است.

اگر این روند ادامه یابد در سال 2021، فقط در کشور های کلمبیا، اوگاندا، ترکیه و پاکستان بیشتر از 8 میلیون آواره و پناهجو از کشورهای دیگر به سر میبرند.

وی همچنین گفت: “ابعاد و سرعت این آوارگی خیلی بزرگتر و بیشتر از  امکاناتی است که بتوان با کمک آنها برای پناهجویان راهی پیدا کرد. اوضاع همکاری بین الملی در این باره بدتر شده و اگر کشور ها با یکدیگر همکاری نکنند نمی توان جلوی این روند را گرفت و همه ضربه میبینند.” و نسبت به جنگ اخیر در اکراین اظهار نگرانی کرد.

البته این آمار به صورت امیدوار کننده ای کاهش یافته است. از آنجایی که تعدادی از پناهجویان در سال 2021 موفق شده اند به کشور های خود برگردند و آمارها را به قبل از  شیوع کرونا رسانده اند.

در این رابطه اگر دولت ها مخصوصا دولت های اروپایی با سازمان ملل همکاری کنند می توانند موج های بزرگ پناهجویان را مهار کنند.

 

 

منبع: دویچه وله فارسی

 

 

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=1050
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x