سه‌شنبه 4 ثور 1403 برابر با Tuesday, 23 April , 2024
جستجو
Close this search box.
رکورد عبور مهاجران از مرزهای اتحادیه

رکورد ورود پناهجویان به اتحادیه اروپا در شش سال اخیر

روز پنجشنبه آژانس مرزی اروپا، اعلام کرد: رکورد ورود پناهجویان به اتحادیه اروپا در شش سال اخیر زده شد. در گزارش این سازمان آمده که ورود غیر قانونی مهاجران به اتحادیه اروپا به بیشترین حد خود رسیده است.

ورود غیرقانونی پناهجویان از مرز‌های اروپا در مدت ۹ ماه اول امسال ۷۰ درصد نسبت به سال قبل افزایش داشته است و به بیشترین حد خود از سال ۲۰۱۶ تا به حال رسیده است.

آژانس مرزی اروپا در این گزارش اعلام کرد: از ماه ژانویه تا سپتامبر امسال تقریبا ۲۲۸ هزار و ۲۴۰ ورود غیرقانونی ثبت شده است. از این تعداد فقط ۳۳ هزار و ۳۸۰ مورد آمار ورود در ماه گذشته میلادی بوده است.

در گزارش این سازمان آمده که مسیر بالکان غربی با ۱۰۶ هزار و 396 ورود غیرقانونی در ۹ ماه اخیر، پر‌عبور ترین راه پناهجویان برای گذشتن از مرزهای اتحادیه اروپا است. این تعداد نسبت به زمان مشابه در سال پیش ۱۷۰ درصد افزایش داشته است.

بیشتر پناهندگانی که از این راه برای رسیدن به اروپا راهی می شوند از ملیت های سوری و افغان و ترک هستند.

تعداد پناهجویانی که راه شرق مدیترانه را برای ورود به اتحادیه اروپا انتخاب می کنند در زمان مشابه (از ژانویه تا سپتامبر ۲۰۲۲) ۱۱۸ درصد و تعداد کسانی که برای این عبور از راه مدیترانه مرکزی راهی می شوند، ۴۲ درصد افزایش داشته است.

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=1987
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x