شنبه 8 ثور 1403 برابر با Saturday, 27 April , 2024
جستجو
Close this search box.
برنامه سهمیه بندی مهاجران در اروپا

به گزارش خبرگزاری مهاجر؛ پنجشنبه گذشته در راستای طرح سهمیه بندی مهاجران در اروپا، ۷۶ مهاجر قبرس را به مقصد فرانسه ترک کردند. در کل بالغ بر ۲۰۰ مهاجر از قبرس به کشورهای فرانسه، آلمان، بلغارستان و رومانی منتقل شده اند. وزارت امور خارجه قبرس اعلام کرد: پذیرش این انتقال از طرف کشور فرانسه به مثابه حمایتی عملی و اقدامی همبستگی جویانه برای قبرس به حساب می آید.

این وزارت گفته است اکثر پناهجویان منتقل شده از ملیت های افغانستانی و سوری بوده اند و برنامه انتقال ایشان جهت حمایت از آن کشورهای عضو اتحادیه اروپا صورت گرفته که با چالش فزاینده مهاجران روبرو هستند. در انتقال مهاجران یاد شده آژانس پناهندگی اروپا، سازمان بین المللی مهاجرت و دولت فرانسه نقش داشته‌اند. همزمان ۱۳۴ مهاجر دیگر نیز به آلمان، بلغاریا و رومانیا منتقل شدند.

قبرس به دلیل سیستم دوگانه اداری اش که بخشی از آن متعلق به اتحادیه اروپا و بخش دیگری از آن متعلق به ترکیه است مورد توجه مهاجرانی است که می‌خواهند به اروپا بیایند.

بازبینی سیستم پناهندگی اتحادیه اروپا

حدود ۵ درصد از ۹۱۵ هزار جمعیت قبرس پناهجویان است و این رقم به گفته مقام‌های قبرس در اتحادیه اروپا یک رکورد محسوب می‌شود. ماهانه حدود ۱۵۰۰ درخواست پناهندگی در قبرس ثبت می‌شود.

وضعیت یاد شده روی قبرس فشار زیادی می آورد و این کشور همگام با مالتا، یونان و ایتالیا فشار مهاجران را بیش از اندازه توصیف می‌کنند. به همین دلیل بود که اتحادیه اروپا در سال ۲۰۲۰ پیمان مهاجرت و پناهندگی را به اجرا گذاشت تا کشورهای عضو مطابق یک سهمیه بندی مهاجران را بپذیرند. اما پیمان یاد شده تا کنون موثریت چندانی نداشته است.

همین اکنون ۲۷ کشور اتحادیه اروپا در حال مذاکره هستند تا شرایط سیستم پناهندگی را بازبینی کنند. روز سه شنبه پارلمان اروپا، اصل همبستگی میان کشورهای عضو را به تصویب رساند.

منبع: مهاجر نیوز

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=4012
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x