جمعه 10 حمل 1403 برابر با Friday, 29 March , 2024
جستجو
Close this search box.
سیاست های مهاجر ستیزانه وزیر کشور بریتانیا

افزایش انتقادات به سیاست های مهاجر ستیزانه وزیر کشور بریتانیا

به گزارش خبرگزاری «مهاجر» روزنامه “تاگس آنسایگر” در خبری نوشت: گفت و گوها در رابطه با سیاست های مهاجر ستیزانه وزیر کشور بریتانیا یعنی خانم سوئلا براورمن، شدت یافته و اختلافاتی به وجود آورده است. پس از تخلف های پی در پی وی در برخورد با اسناد دولتی، حالا اظهار نظری درباره پناهجویان برای او دردسرساز شده است.

براورمن گفت: مردم انگلیس حق دارند بدانند چه کسی برای متوقف کردن تهاجم به سواحل جنوبی کشور ما جدی است و چه کسی جدی نیست. باید از تظاهر به اینکه همه پناهندگان نیازمند هستند دست برداشت.

پس از اظهار نظرش ، اپوزیسیون او را به تحریک گرایش های افراطی راست و نژادپرستانه متهم کردند. در سایه این سیاست های دولت انگلیس مردی در آخر هفته مواد محترقه را به سمت یک مرکز پذیرش مهاجران در دوور پرتاب کرد.

بیشتر بخوانید: ربودن و قتل دو کودک افغانستانی به بهانه کمک به آنها

چند هفته پیش، این سیاستمدار با ریشه هندی با لبخند گفت که این رویای اوست که لندن قبل از کریسمس پناهجویان را با هواپیما به رواندا اخراج کند.

طبق آمار رسمی، در سال جاری حدود 40000 نفر از طریق مسیر دریایی خطرناک کانال مانش به انگلیس آمده اند. این میزان نسبت به سال قبل افزایش چشمگیری داشته است. دولت محافظه کار انگلیس می خواهد حالا از ابزارهای سخت گیرانه و افراطی تر در مبارزه با مهاجرت های غیرقانونی استفاده کند و مهاجران را بدون توجه به وضعیت پناهندگی آنها به رواندا بفرستد.

رابرت جنریک، وزیر مهاجرت انگلیس در عین حال از اظهارات همکار خود، براورمن دفاع کرده است. وی گفت که انتخاب کلمات روشی برای توصیف بزرگی چالش است. به گفته وی ظرفیت مراکز پذیرایی از مهاجران پر شده است.

جنریک گفت: بریتانیا دیگر نمی تواند مغناطیسی برای مهاجران اقتصادی باشد. بریتانیا باید به دنبال راه‌های افراطی تر برای بازگرداندن سریع مهاجران غیرقانونی و ممانعت از آمدن پناهجویان به انگلیس باشد.

وزیر کشور انگلیس پیش از این نیز به خاطر اتفاقات دیگری مورد انتقاد قرار گرفته است. وی روز دوشنبه به تخلفات بیشتر در رسیدگی به اسناد دولتی اعتراف کرد. حدود یک هفته و نیم پس از استعفای براورمن به دلیل استفاده از آدرس ایمیل خصوصی خود برای ارسال یک سند رسمی، وزیری که اکنون دوباره منصوب شده است، اعتراف کرد که در مجموع شش بار اسناد دولتی را به حساب ایمیل شخصی خود ارسال کرده است . وی در نامه ای به کمیسیون داخلی مجلس تاکید کرد که هیچ یک از اسناد محرمانه نیست.

بیشتر بخوانید: بازداشت 1100 مهاجر افغان به دست پلیس پاکستان

براورمن گفت که او چندین بار از تلفن همراه خود برای ویدئو کنفرانس استفاده کرده و به همین دلیل با تلفن همراه شخصی خود برای دسترسی به اسناد به طور همزمان استفاده کرده است. وی در عین حال گفت: هیچ یک از اسناد مسائل امنیت ملی، مسائل اطلاعاتی یا مسائل امنیت سایبری را تحت تاثیر قرار نداده است.

نمایندگان اپوزیسیون پیش از این براورمن را پس از اولین مورد اعتراف یک خطر امنیتی ارزیابی کردند. سوئلا براورمن، در دولت لیز تراس از سمت خود کناره گیری کرده بود به تازگی توسط ریشی سوناک نخست وزیر جدید دوباره به سمت خود منصوب شده است و او در حال حاضر تحت فشار زیادی قرار دارد.

براورمن، که در 6 سپتامبر در دولت لیز تراس به این سمت منصوب شد، پس از نقض قوانین این وزارتخانه استعفا داد. استعفای براورمن سقوط لیز تراس، نخست وزیر سابق را تسریع کرد. با وجود زیر پا گذاشتن مقررات امنیتی، براورمن مدت کوتاهی پس از آن توسط نخست وزیر جدید، ریشی سوناک، دوباره به این سمت منصوب شد. او به خصوص به دلیل موضع سختش در برابر مهاجران وزیری جنجالی محسوب می شود.

رهبر حزب کارگر در مجلس عوام هم گفت: انتصاب براورمن سوالات جدی در مورد حکومت ریشی سوناک ایجاد می کند و مردم اکنون مستحق پاسخ هستند. به گفته وی نخست وزیر باید شفاف سازی فوری در مورد این گزارش های متناقض از رویدادها مربوط به امنیت ملی کشورمان ارائه دهد.

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=2207
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x