جمعه 10 حمل 1403 برابر با Friday, 29 March , 2024
جستجو
Close this search box.
مرگبارترین حادثه قاچاق انسان در بلغارستان

مرگبارترین حادثه قاچاق انسان در بلغارستان با 18 کشته از اتباع افغانستان

به گزارش خبرگزاری مهاجر به نقل از بی بی سی؛ به دنبال کشف اجساد ۱۸ تن پناهجو در کامیونی در کشور بلغارستان که در میان آنها یک کودک نیز دیده می شود، پلیس این کشور اعلام کرد 4 تن که مظنون به دست داشتن در این قضیه بودند را دستگیر کرده است.

بر طبق گفته های پلیس، این کامیون در حوالی روستایی نزدیک به شهر صوفیه، پایتخت این کشور پیدا شد که به نظر می آید برای جابجایی پناهجویان غیرقانونی استفاده می شده است.

34 تن که شامل ۵ کودک هم می شود، از این کامیون نجات یافته‌اند که برای درمان به بیمارستان‌های منطقه فرستاده شده‌اند. پلیس بر این باور است که بیشتر این افراد شهروندان افغانستان هستند و قرار بوده به طور غیرقانونی به صربستان سفر کنند.

به گفته آسن مدژیدیف، وزیر بهداشت بلغارستان، این افراد از گرسنگی طولانی، سرما و رطوبت زیاد آسیب دیده بودند. آقای مدژیدیف گفت:‌ «افراد محبوس شده در داخل کامیون دچار کمبود اکسیژن بودند. هوا سرد و مرطوب بود و چند روز غذا نخورده بودند.»

رسانه‌های بلغارستان از این حادثه به عنوان مرگبارترین سانحه مرتب با قاچاق انسان در این کشور نام برده‌اند. بلغارستان از جمله مسیرهای مهاجرت غیرقانونی به کشورهای عضو اتحادیه اروپاست.

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=3489
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x