جمعه 31 حمل 1403 برابر با Friday, 19 April , 2024
جستجو
Close this search box.
انتقال پناهجویان افغان از قطر به آمریکا

ادامه انتقال پناهجویان افغان از قطر به آمریکا

وزیر امور خارجه آمریکا آنتونی بلینکن، اعلام کرد: از اردوگاه اسکان موقت پناهجویان افغانستانی در دوحه قطر بازدید کرده است.

او بیان کرد: وزارت دفاع و وزارت خارجه آمریکا مشترکا برای کمک به انتقال پناهجویان افغانستانی واجد شرایط از قطر به آمریکا تلاش می کنند و این تلاش همچنان ادامه دارد.

آقای بلینکن گفت پناهجویانی که از افغانستان به قطر منتقل شده‌اند مراحلی مثل بررسی پزشکی، امنیتی و کنسولی را قبل از گرفتن ویزای آمریکا در آن جا طی می‌کنند که اداره‌های مختلف درگیر آن هستند.

او گفته از یکی از کمپ‌های مهاجران افغان در قطر (السيليه) دیدار کرده و مدتی را با کودکان در آن کمپ گذرانده است. او گفته است خوشحال است که در جریان اسکان موقت این کودکان درس‌های تاریخ و جغرافیا می‌خوانند و زبان انگلیسی می‌آموزند.

او در این بیانیه که در سایت وزارت خارجه آمریکا منتشر شده گفته است که به کودکان مهاجر یادآوری کرده که آن‌ها را درک می‌‌کند چون خودش در کودکی مجبور به رفتن به کشور دیگری شده بود می‌داند که «چقدر ترسناک و چالش‌برانگیز و در عین حال شگفت‌انگیز می‌تواند باشد».

بیشتر بخوانید: فقر در افغانستان: از فروش دختران و اعضای بدن تا قرص خواب برای کودکان گرسنه

در این بیانیه آمده که در این کمپ از زمانی که روند تخلیه از افغانستان شروع شد حدود ۲۳ هزار شهروند افغانستان اسکان داده شدند و از این جمله ۲۱ هزار نفر آن‌ها به آمریکا منتقل شدند.

آًقای بلینکن گفته در تلاش است که افراد باقی‌مانده را هم از آن‌جا خارج کنند. او همچنین از همکاری قطر در این زمینه تشکر کرده است.

وزیر امور خارجه آمریکا گفته که دولتش تلاش کرده روند اخذ ویزای ویژه مهاجرت برای افغان‌ها را ساده‌تر کند و همچنین مدت طی مراحل آن را با افزایش کارمندان، کاهش بدهد.

او یکبار دیگر تعهد داده است که ماموریت عملیات تخلیه همکاران آمریکا از افغانستان ادامه دارد و از سر گرفته خواهد شد.

در آغاز ماه جاری میلادی قطر اعلام کرد که اسکان موقت شهروندان افغانستان را که در این کشور قبل از مهاجرت به آمریکا طی مراحل می‌شوند، در آستانه برگزاری جام جهانی فوتبال متوقف می‌کند. آمریکا گفته است در پی یافتن مسیرهای جایگزین است.

بیشتر بخوانید: ادامه اعتراضات پناهجویان در اندونزی به وضعیت نامعلوم شان

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=2507
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x