دوشنبه 17 ثور 1403 برابر با Sunday, 5 May , 2024
جستجو
Close this search box.
نجات مهاجران از آبهای یونان و ترکیه

به گزارش خبرگزاری مهاجر؛ نیروهای امنیتی ساحلی ترکیه روز پنجشنبه موفق به نجات 110 پناهجوی غیرقانونی شدند که در آبهای بین دو کشور ترکیه و یونان سرگردان بودند. مسئولان ترکیه می گویند این پناهجویان به وسیله ی نیروهای یونان به سمت سواحل ترکیه بازگردانده شده اند.

طبق گفته فرمانده نیروهای ساحلی ترکیه طی چند عملیات نجات در سواحل ازمیر 64 پناهجوی غیرقانونی از آبهای نزدیک به قارا برون، فوچا و سفری حصار نجات یافتند. نگهبانان ساحلی ۲۴ مهاجر دیگر را از آب‌های نزدیک به داتچا و ۲۲ مهاجر را نیز از آب‌های بودروم در بوگلا نجات دادند.

بر بنیاد اظهارات مقام‌های ترکیه، مهاجران نجات داده شده در جریان عملیات روز گذشته، توسط مقام‌های یونانی به آب‌های ترکیه عقب رانده شده بودند.

مقام‌های ترکیه پیوسته یونان را متهم می‌کنند که مهاجران را از داخل مرزهایش به سوی ترکیه عقب می‌راند. یونان همواره این اتهامات را رد کرده است.

در یک مورد در اوایل جولای، ترکیه از نجات ۹۵ مهاجر در دریای اژه خبر داد و همزمان یونان را به عقب راندن این مهاجران به سوی مرزهای آبی این کشور متهم کرد.

در ماه می امسال، روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی مقام‌های یونانی را متهم کرد که گروهی از مهاجران از جمله یک کودک شش ماهه را در یک کشتی سرگردان در دریای اژه رها کرده‌اند. اتحادیه اروپا خواهان بررسی جدید این اقدام از سوی مقام‌های یونانی شد.

براساس قوانین بین المللی عقب راندن مهاجران از مرزهای یک کشور غیرقانونی است، به این دلیل که با این اقدام، حق قانونی بررسی درخواست پناهندگی از این مهاجران گرفته می‌شود.

منبع: مهاجر نیوز

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=5209
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x