جمعه 31 حمل 1403 برابر با Thursday, 18 April , 2024
جستجو
Close this search box.
وضعیت نامشخص مهاجران افغان در امارات

وضعیت نامشخص پناهجویان افغان در امارات متحده عربی

به گزارش خبرگزاری مهاجر به نقل از رویترز ؛ از وضعیت نامشخص پناهجویان افغان در امارات متحده عربی خبر داد.

پناهجویان و مهاجران افغان که بیش از یک سال از زمان تخلیه از افغانستان در امارات متحده عربی در بلاتکلیفی زندگی می‌کنند، این هفته اعتراضات جدیدی را به دلیل روند اسکان مجدد آهسته و غیرشفاف، برگزار کردند.

طبق گزارش ها این هفته مهاجران در اعتراضی آشکار ،به روند کند اسکان و اقامت مهاجران انتقاد کردند. دو فرد پناهجوی معترض افغان گفتند که مردم پناهنده افغانستان در ابوظبی در زندان مدرن قرار دارند.سلامت روان پناهجویان بسیار وخیم است. نزدیک به یک سال است که در بلاتکلیفی اساسی قرار داریم!

یکی از ویدئوهایی که در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته شده است، مردان و کودکان را در حالی که چشم‌بند سفیدی که روی آن عبارت «آزادی» نوشته شده است را نشان می‌دهد، شعار «ما عدالت می‌خواهیم» را تکرار می کنند.

یکی از مقامات امارات متحده عربی با تایید نگرانی افغان ها اظهار داشت که ابوظبی با سفارت آمریکا برای انتقال افغان ها به آن کشور یا کشور دیگر همکاری می کند، اما به گفته این مقام، روند اسکان مجدد بیش از حد انتظار طول کشیده است.

پس از فروپاشی دولت پیشین افغانستان و به قدرت رسیدن طالبان در ماه اوت سال گذشته میلادی، امارات متحده عربی داوطلب شد تا به طور موقت هزاران افغان را که توسط آمریکا و دیگر کشورهای غربی از افغانستان تخلیه شده بودند، اسکان دهد.

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=1449
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x