سه‌شنبه 25 ثور 1403 برابر با Tuesday, 14 May , 2024
جستجو
Close this search box.
اخراج مهاجرین در پاکستان

وزیر اطلاعات ایالت بلوچستان پاکستان گفت که دولت این کشور قصد دارد تمامی مهاجرین غیرقانونی را تا ژانویه سال جاری به افغانستان باز گرداند.
پاکستان تا ماه ژانویه تمامی مهاجرین غیرقانونی را به افغانستان باز می‌گرداند

به گزارش خبرگزاری مهاجر، وزیر اطلاعات ایالت بلوچستان پاکستان گفته است که حکومت موقت این کشور تلاش می‌کند تا همه مهاجرین غیر قانونی افغان را تا ماه ژانویه سال آینده میلادی به کشورشان بازگرداند.

جان اچکزی در یک نشست مطبوعاتی روز جمعه گفت که پاکستان جزئیات تروریست‌ها و استفاده آنها از خاک افغانستان را با کابل در میان گذاشته است.

وی گفت: «افغانستان به عنوان یک کشور همسایه، برادر و اسلامی باید به پاکستان پاسخ مثبت داده و تروریست‌های تحت تعقیب را به ما تحویل دهد.»

اچکزی افزود که عناصر شرور در افغانستان نقشه شوم کشیده‌اند و مکان‌هایی را هدف قرار می‌دهند که میان مردم و حکومت فاصله ایجاد کند.

وی گفت: «پاکستان هر نوع تروریسم را در سراسر جهان محکوم می‌کند. اگر اقدامی در جهت بی‌اعتبار کردن نهادهای پاکستان صورت گیرد، پاسخ مناسبی به آنها داده خواهد شد. نباید برادری ما نقطه ضعف ما پنداشته شود. پاکستان هیچگاه تجاوز و تفوق هیچ کسی را نپذیرفته است. پس از پاسخ مناسب ما به تجاوز هند، مادران هندی اکنون کودکان شان را با نام پاکستان می‌ترسانند.»

وزیر اطلاعات بلوچستان ادعا کرد که تروریست‌ها در خاک افغانستان قصد دارند بر یک گردهمایی اعتراضی در منطقه چمن بلوچستان حمله کنند تا نهادهای امنیتی پاکستان مسئول حمله پنداشته شوند و میان مردم و حکومت فاصله ایجاد گردد.

وی گفت که وزارت خارجه پاکستان اطلاعات درمورد تروریست‌ها در افغانستان را با طالبان در میان گذاشته اما هیچ اقدامی تاکنون صورت نگرفته است.

وی افزود: «حکومت موقت تلاش می‌کند همه مهاجرین غیر قانونی افغانستانی را تا ماه ژانویه اخراج کند. پس از آن، حکومت یک جدول زمانی را برای بازگرداندن مهاجرین باقیمانده اعلام خواهد کرد.»

این در حالی است که طالبان ادعاهای پاکستان مبنی بر استفاده از خاک افغانستان در حملات آن کشور را رد کرده و گفته است که افغانستان مسئول ناکامی امنیتی پاکستان نیست.

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=6025
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x