چهارشنبه 26 ثور 1403 برابر با Tuesday, 14 May , 2024
جستجو
Close this search box.
اخراج افغانستانی ها

در حالیکه گزارش‌ها از اخراج و بدرفتاری پلیس پاکستان با مهاجرین افغانستانی حکایت دارند، یک مقام این کشور اعلام کرده مهاجرین افغانستانی که کارت مهاجرت دارند اخراج نمی‌شوند.
به گزارش خبرگزاری مهاجر، وزیر کشور پاکستان در حالی که گزارش‌ها مبنی بر بدرفتاری نیروهای امنیتی این کشور با مهاجرین افغان را رد کرده، گفته است که مهاجرین افغان دارای کارت مهاجرت از پاکستان اخراج نمی‌شوند.

«سرفراز بوگتی»، وزیر کشور پاکستان، هنگام ارائه اطلاعات در مورد روند اخراج مهاجرین افغان به مجلس سنای این کشور گفته است که تاکنون حدود ۳۰۰هزار مهاجر غیرقانونی افغان از پاکستان به کشورشان بازگشته‌اند.

به گفته بوگتی، تنها ۸ هزار تن از آن‌ها از سوی حکومت پاکستان اخراج شده‌ و بقیه به صورت داوطلبانه پاکستان را ترک کرده‌اند.

بوگتی در این مورد گفته است: «با مهاجرین افغان دارای اسناد برخورد نمی‌شود، فقط علیه مهاجرین غیرقانونی اقدام صورت می‌گیرد و دولت پاکستان می‌خواهد به این مسأله غیرقانونی پایان دهد.»

بوگتی تصریح کرده که پاکستان برای ایجاد سهولت به مهاجرین غیرقانونی، نه آن‌ها را زندانی می‌کند و نه به محکمه می‌کشاند، بلکه در مراکز موقت نگه می‌دارد تا طی دو یا سه شب به کشورشان بازگردند.

او افزود: «قانون پاکستان می‌گوید که تبعه غیرقانونی باید بازداشت شود، زندانی شود، پرونده برایش ساخته شود و از کشور اخراج شود.»

با این حال، احزاب سیاسی در مجلس سنای پاکستان از حکومت این کشور خواسته‌اند که روند اخراج مهاجرین افغانستانی را متوقف کند.

پیش از این، جان اچکزی، سرپرست وزارت اطلاعات ایالت بلوچستان در یک کنفرانس خبری در شهر کراچی گفته بود که حکومت موقت وعده داده بود که پس از اخراج مهاجرین غیرقانونی، مهاجرین دارای اسناد را نیز اخراج کند.

در همین حال، مسوولان طالبان می‌گویند که آمادگی‌ها برای رسیدگی مشکلات مهاجرین روی دست گرفته شده است.

بلال کریمی، معاون سخنگوی امارت اسلامی، گفته است: «اقدامی که از سوی کشور پاکستان صورت گرفته، غیرمنصفانه است ولی در داخل افغانستان امارت اسلامی در مورد مدیریت بحران مهاجرین که به کشور میایند، تلاش‌های نهایی خود را می‌کند.»

با آنکه سازمان ملل متحد و گروه‌های مدافع حقوق بشر خواستار بازنگری تصمیم پاکستان و توقف روند اخراج اجباری مهاجرین شده، اما اسلام‌آباد تاکنون به این تقاضاها پاسخ نداده و گفته است که این تصمیم براساس قوانین داخلی پاکستان اتخاذ شده است.

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=5980
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x