پنج‌شنبه 13 ثور 1403 برابر با Thursday, 2 May , 2024
جستجو
Close this search box.
انتقال کارکنان محلی به آلمان

به گزارش خبرگزاری مهاجر؛ کمیته بین‌المللی نجات، اقدامات آلمان در راستای تعهداتش در قبال پذیرش کارکنان محلی افغان و نیز شهروندان افغانستانی در معرض خطر را «نا امید کننده» دانست و خواهان تسریع در عمل به وعده هایش شد.

بخش آلمانی این سازمان روز چهارشنبه 18 مرداد/اسد از دولت این کشور درخواست کرد تا به وعده های خود در رابطه با بررسی پناهندگی و انتقال کارکنان محلی افغان و نیز شهروندان افغانستانی در معرض خطر، عمل نماید.

حکومت آلمان حدود ۱۰ ماه قبل یک برنامه پذیرش بشردوستانه را برای افغان های در معرض خطر راه اندازی کرد که براساس آن قرار بود تا سپتمبر ۲۰۲۵ ماهانه تا ۱۰۰۰ افغان در معرض خطر در آلمان پذیرفته شوند.

کمیته بین المللی نجات در این رابطه گفته است: «تحولات کنونی در برنامه پذیرش بشردوستانه مایوس کننده است.» به گفته این کمیته تا آخر ماه جون در این برنامه تنها در ۲۲۹ مورد تصمیم مثبت گرفته شده است و هیچ کسی از طریق این برنامه به آلمان انتقال نیافته است.

کورینا فیتسنر، رئيس بخش آلمانی کمیته بین المللی نجات گفته است: «این یک بیلانس موقتی تلخ است که ۱۰ ماه بعد از راه اندازی برنامه پذیرش آلمان فدرال هیچ کسی از طریق این برنامه (به آلمان) سفر نکرده و به ندرت وعده پذیرش داده شده است.»

او گفته است که همچنین این اعلام حکومت آلمان که افغان ها را در برنامه اسکان مجدد از پاکستان پذیرش می کند نیز تا حالا عملی نشده است.

روند صدور ویزا برای افغان هایی که وعده پذیرش آلمان را دارند، به دلیل موارد انفرادی از تلاش به سوء استفاده برای ماه ها متوقف شد و مدتی است که این روند تنها در سفارت آلمان در اسلام آباد از سر گرفته شده است.

فعلاً ۱۴ هزار افغان که شامل کارمندان محلی سابق و افراد در معرض خطر می شوند، وعده پذیرش آلمان را دارند و در افغانستان یا پاکستان و ایران منتظر امکانات سفر به آلمان می باشند.

کمیته بین المللی نجات انتقاد کرده است که فعلاً تنها روند بررسی امنیتی و صدور ویزا برای افغان ها در سفارت آلمان در اسلام آباد انجام می شود و این سفارت شدیداً زیر فشار قرار دارد.

این سازمان غیردولتی گفته است که هرچند پناهجویان افغان در آلمان محافظت دریافت می کنند، اما بخش بزرگ آن ها محافظت از نوع «ممنوعیت اخراج» دریافت می کنند که از امکانات الحاق اعضای خانواده محروم می شوند.

کمیته بین المللی نجات از حکومت آلمان خواسته است که علاوه بر عملی ساختن برنامه پذیرش افغان ها، امکانات الحاق اعضای خانواده را برای همه پناهجویان افغان که محافظت دریافت کرده اند، به شمول آن هایی که برگه «ممنوعیت اخراج» دارند، ممکن سازد.

منبع: مهاجر نیوز

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=5279
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x