شنبه 8 ثور 1403 برابر با Saturday, 27 April , 2024
جستجو
Close this search box.
مهاجر ستیزی در بحبوحه ی زلزله ترکیه

تا کنون 200 پناهجوی افغانستانی در زلزله ترکیه جانشان را از دست داده اند

به گزارش خبرگزای مهاجر به نقل از ایرنا؛ بنا بر اظهارات وزارت امور خارجه طالبان، بالغ بر 200 تبعه افغانستانی در زلزله ترکیه جان خود را از دست داده اند. اما تا به حال تعداد زخمی ها مشخص نشده است. چندی پیش امیر محمد رامین سفیر دولت پیشین افغانستان اظهار کرده بود که برخی از مهاجران افغان در این حادثه آسیب دیده اند اما از آمار دقیق آنها اطلاعی در دست نیست.

با اینکه برودت هوا در شهرهای زلزله زده ترکیه بسیار بالاست اما بسیاری از مردم آسیب دیده شب را در زیر خیمه و در خیابان سپری می کنند. بسیاری از این افراد به دلیل احتمال وقوع زلزله مجبور به ترک خانه های خود شده اند و یا خانه هایشان در اثر زلزله ویران شده است. در میان این آوارگان تعدادی از افغان ها نیز دیده می‌شوند.

در اثر کندی عملیات نجات به دلیل آب و هوای نامناسب، نگرانی‌ها برای جان افرادی که هنوز زیر آوار هستند افزایش یافته است. این در حالی است که امدادگران هنوز نتوانسته‌اند به تمامی مناطق زلزله‌زده در ترکیه و سوریه دسترسی پیدا کنند.

دوشنبه گذشته زلزله ای به بزرگی ۷،۸ درجه ترکیه را لرزاند. این مرگبارترین زلزله در تاریخ ترکیه از سال ۱۹۹۹ تاکنون است. در ۱۷ اگوست ۱۹۹۹ زمین لرزه ای در ترکیه جان بیش از ۱۷۰۰۰ تن را گرفت.

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=3353
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x