پنج‌شنبه 6 ثور 1403 برابر با Thursday, 25 April , 2024
جستجو
Close this search box.
کد اختصاصی اتباع

کد یکتای مهاجرین چیست؟

به گزارش خبرگزاری مهاجر، پس از غیر فعال شدن همراه بانک اتباع خارجی و بسیاری از خدمات دیگر بانکی به یکباره توسط بانک ها، و گلایه های مهاجرین و فعالان فرهنگی، رئیس بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده بود برای دسترسی مجدد اتباع به خدمات بانکی آنها باید کد یکتا داشته باشند، علی صالح آبادی گفته بود: در مجموع خدمات بانکی که به اتباع ارائه می‌شود سازوکار لازم در قانون پیش بینی شده و اخیراً‌ نیز از سوی مراجع ذی صلاح بخشنامه‌هایی در این باره صادر شده که اتباع بایستی کد یکتایی را از مرجع قانونی دریافت کنند و آن کد مبنای تمام خدمات دریافتی تبعه خارجی از شبکه تلقی می‌شود، از همین رو ما نیز تأکیداتی را در این خصوص به شبکه بانکی داشتیم.

پس از آن صادق رضادوست، مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور ایران در جواب سؤال خبرنگاران درباره نحوه دریافت کد اختصاصی برای مهاجرین افغانستانی گفت: کد یکتا جایگزین کد ملی برای اتباع خارجی خواهد بود، که به محض دریافت اسناد اقامتی قابل دریافت می‌باشد.

این کد شرایطی را ایجاد خواهد کرد تا مهاجرین از خدمات اقامتی و سایر خدمات اجتماعی بهره‌مند شوند.

پیش از این مدیر کل اداره اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور ایران گفته بود: هرگونه سیاست گذاری، برنامه ریزی و تصمیم گیری درباره اتباع خارجی باید از طریق کمیسیون اتباع خارجی پیگیری و ابلاغ شود.

رضادوست با اشاره به مشکلاتی که اخیرا برای اتباع خارجی در حوزه بانکی و سفرهای هوایی پیش آمده، تصمیم گیری سازمان ها، نهادها و دستگاهها خارج از این کمیسیون را موجب اختلال در مدیریت اتباع خارجی دانست.

کد اختصاصی مهاجرین و نحوه دریافت آن

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور درباره داشتن کد یکتا جهت ارائه خدمات بانکی به مهاجرین افغانستانی گفت: کدی به عنوان کد یکتا وجود ندارد اما کد اختصاصی برای اتباع خارجی ایجاد می شود تا اتباع خارجی بتوانند از خدمات اقامتی و سایر خدمات اجتماعی بهره مند شود.

پیشتر رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرده بود مهاجرین افغانستانی برای استفاده از خدمات الکترونیکی بانکی باید کد یکتا داشته باشند.

 

کد یکتا چیست و چگونه کد یکتا بگیریم؟

به نظر می رسد تاکنون سازکار دقیقی برای ساماندهی امور بانکی تعریف نشده است، بسیاری از اتباع که دارای گذرنامه و اقامت بوده اند کد فراگیر داشته اند و کد فراگیر یا یکتای بانکی نیز برای آنها صادر شده بود اما کد یکتا یا اختصاصی جدید مراحل دریافت و سازمان و نهاد ارائه دهنده آن تا کنون مشخص نمی باشد.

 

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=1279
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x