پنج‌شنبه 6 ثور 1403 برابر با Thursday, 25 April , 2024
جستجو
Close this search box.
ممانعت ایتالیا از ورود مهاجران

ممانعت ایتالیا از ورود کشتی های نجات پناهجویان

خبرگزاری مهاجر به نقل از روزنامه تاگس آلمان ، خبر از ممانعت ایتالیا از ورود کشتی های نجات پناهجویان به سواحل این کشور می دهد. اخیرا دولت جدید ایتالیا که جورجیا ملونی نخست وزیری آن را به عهده دارد خط مشی های به شدت سختگیرانه ای را در مقابل پناهجویان در برنامه کاری خود تنظیم کرده است .

وزیر کشور ایتالیا ماتئو پیانتدوسی، در سخنرانی اش در مجلس دلایلی را برای سیاستش درباره برنامه نجات دریایی پناهجویان اظهار داشت.

در اوایل دوره نخست وزیری ملونی، پیانتدوسی از ورود چند کشتی نجات دریایی پناهجویان به ساحل ایتالیا ممانعت کرده بود.

منع ورود کشتی نجات “Ocean Viking” از لنگر انداختن در سواحل ایتالیا با بیش از 200 پناهنده که پیامد آن فرانسه مجبور شد آن ها را بپذیرد نیز منجر به تنش های دیپلماتیک بین پاریس و رم شد. فرانسه در پی این حادثه اتهامات جدی علیه ایتالیا برای رسیدگی به کشتی‌های نجات مطرح کرده بود.

ماتئو پیانتدوسی، وزیر کشور ایتالیا در سخنان خود گفت: ایتالیا بیش از آنچه لازم بود انجام داده است.

در ادامه این گزارش آمده است: به نظر می رسد دولت ملونی نیز می خواهد به حقوق بسیار جامع نجات دریایی مهاجران حمله کند. به گفته نخست وزیر جدید ایتالیا سازمان‌های غیردولتی و سازمان‌های خصوصی نمی‌توانند به‌طور سیستماتیک مستقل و بدون مشورت با مقامات ذی‌صلاح تصمیم بگیرند که کجا می‌خواهند بروند.

بیشتر بخوانید: 79 درصد از مردم افغانستان قادر به تهیه مواد گرمایشی نیستند

پیانتدوسی هم در سخنانش تاکید کرد که تاکنون تمرکز در اروپا بیشتر بر توزیع مهاجران بوده است، اما باید در مورد کشور با اولین ورود بیشتر صحبت کرد

پیانتدوسی همچنین اعلام کرد که یک مکانیسم اروپایی که واقعاً کار کند مورد نیاز است. وی تاکید کرد که توافقنامه مالت 2019 شکست خورده است.

پیانتدوسی مجدداً خواستار بهبود شرایط زندگی در کشورهای مبدأ مهاجران شد و از افزایش کمک های اقتصادی به کشورهایی که مایل به همکاری با اروپا در زمینه کنترل مهاجرت هستند خبر داد. این نیز الگویی است که کشورهای اروپایی مدت هاست از آن پیروی می کنند.

این وزیر ایتالیایی فقط به طور خلاصه اشاره کرد که مسیرهای مهاجرت قانونی نیز مورد نیاز است که البته آنها در حال حاضر در ایتالیا عملاً وجود ندارند.

وی تاکید کرد: ما چاره ای جز پاسخ جدی و قاطع به فشار مهاجران نداریم. ایتالیا با خط ساحلی طولانی خود به ویژه در معرض این چالش است. پیانتدوسی گفت: ما همچنان به قوانین احترام می گذاریم و از دیگران نیز می خواهیم که همین کار را انجام دهند.

روبرتو کالدرولی، وزیر مناطق ایتالیا، از حزب راستگرای لگا هم چندی پیش از کشتی‌های نجات در دریای مدیترانه به عنوان تاکسی‌های دریایی نام برده و انتقاد شدیدی به آن ها وارد کرده است. کالدرولی در مصاحبه ای گفت: پیامی که باید منتقل شود این است که اگر به طور غیرقانونی مهاجرت کنید، به خانه بازگردانده خواهید شد.

کالدرولی گفت که مسئولیت وضعیت فعلی که در آن چهار کشتی نجات برای روزها در انتظار لنگر انداختن در بنادر ایتالیا هستند بر عهده سازمان‌های غیر دولتی است. من شک دارم که اینها واقعاً نجات دریایی هستند.

بیشتر بخوانید: تسهیل برنامه به هم رساندن خانواده های افغان در آمریکا

وی در ادامه حملات خود به سازمان های نجات دریایی پناهندگان گفت: به اعتقاد من، سازمان‌های کمک رسان مشکلی را در سطح اروپایی و ملی نشان می‌دهند که باید به آن رسیدگی شود. ما به تاکسی‌های دریایی نیاز نداریم.

حزب افراطی برادران ایتالیای ملونی و حزب لگای سالوینی همیشه بر روی پرچم‌های خود مبارزه با مهاجرت‌های غیر قانونی را نوشته بودند. واضح بود که با به قدرت رسیدن آنها، باد شدیدتری علیه پناهجویان و سازمان‌های غیردولتی نجات دهنده آن ها خواهد وزید.

ملونی، نخست وزیر جدید ایتالیا در بیانیه دولتی خود به طور برنامه‌ریزی شده اعلام کرد که می‌خواهد از ورود مهاجران با قایق جلوگیری کند و قاچاق غیرقانونی انسان در دریای مدیترانه را از بین ببرد.

نخست وزیر جدید ایتالیا در اولین سخنرانی خود در برابر پارلمان این کشور بر لزوم اجرای سیاست‌های سختگیرنه در قبال پناهندگان و اصلاح برخی قواعد ناکارآمد اروپایی تاکید کرد.

ملونی تاکید کرد که وی نمی‌خواهد قایق‌های مهاجران را تحمل کند.

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=2428
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x