جمعه 7 ثور 1403 برابر با Thursday, 25 April , 2024
جستجو
Close this search box.
توزیع پاسپورت در کنسولگری استانبول

کنسولگری افغانستان در استانبول به نماینده طالبان واگذار خواهد شد

به گزارش خبرگزاری مهاجر به نقل از بی بی سی؛ یک منبع آگاه اعلام کرد که طبق تصمیم گرفته شده، نماینده گروه طالبان به نام گل محمد زدران قرار است به سرپرستی کنسولگری افغانستان در شهر استانبول ترکیه منصوب شود. این منبع اظهار داشت که گل محمد زدران فعلا کارمند این کنسولگری خواهد بود اما به احتمال زیاد بزودی به سرپرستی کنسولگری خواهد رسید.

حدود 6 ماه قبل گروه طالبان نماینده خود را به این کنسولگری فرستاده بودند و از سوی دولت ترکیه نیز موافقت شده بود ولی بخاطر برخی دلایل نامشخص موفق نشده بود وظیفه اش را شروع کند.

همچنین گفته می‌شود که سه تن از دیپلمات‌ها در کنسولگری افغانستان در استانبول براساس درخواست طالبان برکنار شده‌اند، هرچند گفته شده که ماموریت سه ساله این دیپلمات‌ها نیز به پایان رسیده بود.شمار زیاد مهاجرین افغان در ترکیه و به ویژه در استانبول زندگی می‌کنند و کنسولگری افغانستان در این شهر یکی از مهمترین مراکز دیپلماتیک افغانستان به شمار می‌رود.

اخیرا نیز تایید شد که ایران سرپرستی سفارت افغانستان در تهران را به نماینده معرفی شده طالبان می‌سپارد. تاکنون هیچ کشوری حکومت طالبان در افغانستان را به رسمیت نشناخته است اما کشورهای پاکستان، ترکمنستان، چین، قطر و روسیه سرپرستی سفارت‌های افغانستان در پایتخت‌های خود را به نماینده طالبان سپرده اند.

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=3557
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x