جمعه 10 حمل 1403 برابر با Friday, 29 March , 2024
جستجو
Close this search box.
حصار مرزی ترکیه و یونان

در پی گیر افتادن پناهجویان بین گذرگاه پازارکوله، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه مرز بین یونان و ترکیه را باز کرد و هزاران پناهجو به سمت اروپا هجوم بردند. دولت یونان نیز در این مورد نگران است، تصور می کند ترکیه از پناهجویان به عنوان اهرم فشار در مناقشه با کشورش استفاده می کند. به همین دلیل به گشترش حصار های مرزی شان پرداخته است.

در پی این اقدام قرار است حصار مرزی بین این دو کشور از 35 کیلومتر به 80 کیلومتر گسترش یابد، تا مناطقی که پناهجویان با پیاده روی به مرز این کشور وارد می شوند، مسدود شود. یونان سعی دارد با بستن مرز شمال شرقی خود با ترکیه، از حرکت احتمالی اردوغان در  فشار آوردن با استفاده از پناهجویان، جلوگیری کند. گفته می شود، اختلاف نظر دو عضو ناتو بر سر گاز های مدیترانه و سرزمین های آزاد در این دریا، دلیل اصلی این تنش ها بین آتن و آنکاراست.

 

حصار مرزی یونان

 

دوسال پیش نیز ترکیه مرز خود در رودخانه اورست را باز اعلام کرد این کار باعث ورود غیر قانونی هزاران پناهجویان به یونان شد. وزیر حفاظت شهروندی یونان در این باره گفته است: “از آغاز سال جاری تا کنون، از ورود غیر قانونی 40 هزار پناهجو به خاک یونان جلوگیری کرده ایم”

عده ای از پناهجویان در نزدیکی مرزها و حومه شهر ها به امید عبور برای خود سرپناهی ساخته اند. آنها از کمبود امکانات بهداشتی و سرمای هوا رنج می برند در حالی که اروپا چندین کیلومتر آن ور تر است. در این بین از کمک های  داوطلبانه و بشر دوستانه کشورهای آلمان، اتریش، سوئیس و ایتالیا نیز برخوردار می شوند.

پناهجویان مرز یونان

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=628
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x