جمعه 7 ثور 1403 برابر با Friday, 26 April , 2024
جستجو
Close this search box.
اعتراض پناهجویان در اندونزی به وضعیت نامعلومشان

ادامه اعتراضات پناهندگان در اندونزی به وضعیت نامعلوم شان

خبرگزاری مهاجر از ادامه اعتراضات پناهندگان در اندونزی به وضعیت اسفبار خود خبر می دهد. بسیاری از پناهندگان افغانستانی که تعدادشان به 7 هزار و ۵۰۰ نفر می‌رسد، تظاهرات اعتراضی برای دادخواهی برگزار کردند .اکثر این پناهندگان از قوم هزاره افغانستان هستند و بسیاری از آنها به مدت «ده سال» ، در اندونزی گرفتار شده اند.

بر اساس گفته های این مهاجران، طی چهار سال اخیر بخاطر آینده نامعلوم، «ده‌ها نفر از جوانان پناهجوی هزاره در این کشور جان باخته اند و فقط ۱۶ نفر از ایشان دست به خودکشی و خودسوزی زده اند.»

بیشتر بخوانید: کمیساریا: به مهاجرین افغان اجازه رسیدن به مقاصدشان را بدهید

این پناهندگان و پناهجویان مدعی هستند که کشور اندونزی با توجه به اینکه زیر نظر کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل (UNHCR) ) و سازمان بین‌المللی مهاجرت (IOM) فعالیت دارد، در بیش از یک دهه گذشته «کوچک‌ترین توجه به حقوق انسانی آنان نکرده است.»

به گفته این پناهندگان آنان از سال ۲۰۱۸ تاکنون در هشت شهر کشور اندونزی دست به اعتراض مدنی زده‌اند. خیمه تحصن برپا کردند و حتی لب‌های‌ شان را دوخته‌اند.

پناهندگان معترض می‌گویند که با توجه به اینکه از اقلیت هزاره هستند، راه برگشت برای آنان در افغانستان نیست و باید در یک کشور امن دیگر منتقل شوند.

بیشتر بخوانید: شروع طرح ثبت نام مهاجرین افغانستانی در پاکستان

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=2501
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x