جمعه 28 ثور 1403 برابر با Friday, 17 May , 2024
جستجو
Close this search box.
مشکل انگلیس در تهیه مسکن مهاجران افغان

به گزارش خبرگزاری مهاجر؛ بعد از پایان مدت اقامت مهاجران افغانستانی در هتلهای انگلیس، اینک شوراهای محلی انگلیس اعلام نمودند که برای فراهم نمودن مسکن 8 هزار مهاجر دچار مشکل جدی شده اند.

خبرگزاری های انگلیس امروز ۱۴تیر/ سرطان اعلام کردند: رئسای محلی این کشور برای آماده نمودن مسکن برای این تعداد مهاجر افغان با مشکل مواجه اند.

انجمن حکومت‌های محلی افزوده‌ که زمان تعیین‌شده برای اسکان‌ این پناه‌جویان کافی نیست. به گفته این انجمن، اگر دولت مرکزی در زمینه تهیه مسکن به پناه‌جویان افغان اقدام نکند، احتمالاً شمار زیادی از آنان پس از خروج از هوتل‌ها در جاده‌ها زندگی کنند.

پیش از این مقام‌های بریتانیایی اعلام کرده بودند که ۲۵۰ میلیون پوند را برای پناه‌جویان که خانه‌های موقت را ترک می‌کنند، مدنظر گرفته است و از این میان ۳۵ میلیون پوند را برای جلوگیری از بی‌خانمان شدن پناه‌جویان افغان به حکومت‌های محلی پرداخت خواهد کرد.

شوراهای محلی بریتانیا در مورد این‌که بودجه یادشده را دریافت کرده‌اند یا خیر چیزی نگفته‌اند. با این حال، وزارت امور خارجه بریتانیا گفته که این کشور به تلاش‌های خود برای تهیه مسکن دایمی به پناه‌جویان افغان ادامه می‌دهد.

دولت بریتانیا در ماه حمل سال روان به ۲۵۰ خانواده افغان در اعلامیه‌ای هشدار داد تا از هوتل‌ها خارج شوند. این در حالی است که پس از خروج نظامیان خارجی از افغانستان و به قدرت رسیدن دوباره طالبان، دولت بریتانیا هزاران همکار افغان خود را انتقال داد.

با گذشت نزدیک به دوسال تا کنون دولت این کشور موفق به تهیه مسکن به پناهجویان افغان نشده است.

منبع: 8 صبح

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=4978
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x