جمعه 10 حمل 1403 برابر با Friday, 29 March , 2024
جستجو
Close this search box.
پذیرش 3500 افغان در بریتانیا

پذیرش 3500 نفر افغان در سال آینده در بریتانیا

انتظار می‎‌رود که بریتانیا در سال آینده به بیش از ۳۵۰۰ نفر افراد در معرض خطر پذیرش دهد. دولت بریتانیا می‌خواهد حدود ۱۰ هزار افغان‌ که از افغانستان منتقل شده‌اند و ماه‌‌هاست در هتل‎‎‌های موقت در بریتانیا به سر می‎‌برند را به خوابگاه‎‌های دانشجویی منتقل کند.

وزارت کشور بریتانیا امروز آمارهای تخلیه از افغانستان در یک سال پس از تسلط طالبان بر افغانستان را به روزرسانی کرده و گفته است که این کشور «به تعهدات خود به مردم افغانستان عمل کرده است.»

بریتانیا سال گذشته پس از روی کار آمدن طالبان، اعلام کرد که متعهد شد که در مدت ۵ سال، ۲۰ هزار نفر را از افغانستان در برنامه اسکان مجدد در بریتانیا پذیرش بدهد که شامل زنان و اقلیت‎‌های مذهبی و قومی و اقلیت‎‌های جنسی و جنسیتی در معرض خطر در این کشور است.
افراد واجد شرایط از طریق معرفی کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان پذیرفته می‌شوند.

بر اساس این آمار، از ماه‎‌های پیش از سقوط کابل تا اکنون وزارت کشور به بیش از ۱۱۳۰۰ نفر ویزای اقامت دایمی در بریتانیا صادر کرده است.

انتقال افغان ها از هتل‌ها به خوابگاه‌های دانشجویی

دولت می‌گوید در تلاش است تا زودتر برای افغان‌هایی که به طور موقت در هتل‎‌ها به سر می‎‌برند محل اقامت دائمی فراهم کند، اما داده‌های منتشر شده امروز نشان می‌دهد که ۹۶۶۷ نفر از تخلیه شدگان هنوز در ۶۶ هتل موقت زندگی می‌کنند.

دولت می‎‌گوید برای اسکان این افراد به بیش از ۲۰۰۰ خانه در سراسر بریتانیا نیاز است.

دولت می‎‌خواهد با همکاری نهادهای آموزشی، «خوابگاه‌های (لیلیه‌ها) دانشجویی را به مسکن بلندمدت برای خانواده‌های افغان تبدیل کند.»
هرینگتون، معاون وزیر امور پناهندگان بریتانیا گفته است: «یافتن مسکن طولانی مدت برای افغان‌ها یک چالش خیلی واقعی و پیچیده است.»

او افزوده که از شوراهای محلی و صاحب خانه‌ها درخواست کردیم که پا پیش بگذارند و مشارکت کنند تا اقامتگاه دایمی راحت، امن و پاکیزه برای آنها فراهم کنیم، اقامت موقتی این افراد در هتل‎‌ها «یک راه حل موقتی است و سیاستی نیست که ما بخواهیم دنبال کنیم».

وزارت کشور بریتانیا یادآوری کرده که وضعیت عملا در افغانستان و هم در بریتانیا «پیچیده» است، افرادی تازه وارد می‎‌شوند و شماری از افرادی که قبلا آورده شدند نیز به خانه‎‌های دایمی خود فرستاده شده‌اند.

در عملیات تخلیه دولت بریتانیا از کابل موسوم به «پتینگ» ۲۱۵۰۰ نفر شهروند بریتانیایی و همکاران محلی این کشور و افراد در معرض خطر به بریتانیا آورده شدند.

پریتی پتل، وزیر کشور بریتانیا گفته است که ۷۴۰۰ نفر از این افراد در محل‎‌های اقامت دایمی خود اسکان داده شده‌اند.

برنامه تخلیه بریتانیا از کابل که در اواخر ماه آگوست به پایان رسید با انتقادهای زیادی مواجه شده، از جمله یک کارمند ارشد وزارت خارجه بریتانیا آشفتگی در این روند را افشا کرد.

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=1465
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x