سه‌شنبه 11 ثور 1403 برابر با Monday, 29 April , 2024
جستجو
Close this search box.
مرگ نزدیک به یکصد پناهجو در آب‌های مدیترانه از آغاز سال ۲۰۲۴

بر اساس گزارش سازمان ملل متحد، “از ابتدای سال جاری میلادی (۲۰۲۴) تا کنون، نزدیک به ۱۰۰ پناهجو در آب‌های دریای مدیترانه مفقود شده و یا جان باخته‌اند”.
به گزارش خبرگزاری مهاجر، بنا به جدیدترین گزارش سازمان ملل متحد، “از آغاز سال جاری میلادی تا کنون نزدیک به ۱۰۰ پناهجو در جریان گریز از کشورهای خود از طریق دریای مدیترانه، جان باخته و یا مفقود شده‌اند. سازمان بین‌المللی مهاجرت (IOM) اعلام کرده که این رقم نسبت به مدت زمان مشابه در سال ۲۰۲۳ بیش از دو برابر افزایش یافته است.

امی پاپ، رئيس این نهاد امروز دوشنبه ۲۹ ژانویه (۹ بهمن) در “اجلاس آفریقا” در رم تأکید کرد، “تنها یک رویکرد که شامل مسیرهای مهاجرتی امن و قانونی می‌شود، می‌تواند به محافظت از جان پناهجویان کمک کند”.

در این اجلاس جورجیا ملونی، نخست وزیر راستگرای افراطی ایتالیا میزبان سران کشورهای آفریقایی است تا طرح‌های خود در مورد مهار “مهاجرت‌های غیرقانونی” را با آنها در میان بگذارد.
شمار پناهجویانی که هنگام گریز از طریق دریای مدیترانه جان خود را از دست می‌دهند یا ناپدید می‌شوند، در سال‌های اخیر به شدت افزایش یافته است. طبق گزارش IOM، “در سال ۲۰۲۱ میلادی ۲۰۴۸ پناهجو و سال بعد از آن (۲۰۲۲)، ۲۴۱۱ پناهجو در آب‌های مدیترانه جان خود را از دست داده یا ناپدید شده‌اند.” این سازمان در سال ۲۰۲۳ “مرگ و مفقود شدن ۳۰۴۱ پناهجو” را ثبت کرد.
بنا به اعلام IOM، “دریای مدیترانه مرگبارترین راه فرار پناهجویان در جهان” است.
تابستان سال ۲۰۲۳ اتحادیه اروپا و تونس تفاهم‌نامه‌ای را برای “محدود کردن مهاجرت از مسیر دریای مدیترانه” امضا کردند. بیش از همه جورجیا ملونی، بر این توافق تاکید داشت تا از شمار قایق‌های پناهجویان از مبدأ تونس بکاهد.

تونس یک مسیر ترانزیت مهم برای مهاجرانی است که از سواحل شمال آفریقا به سمت اتحادیه اروپا حرکت می‌کنند.

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=6705
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x