جمعه 10 حمل 1403 برابر با Friday, 29 March , 2024
جستجو
Close this search box.
رکورد مهاجرت به آلمان

ظرفیت مهاجر پذیری ایالات آلمان رو به تکمیل است

 

به گزارش خبرگزاری مهاجر به نقل از تسنیم؛ نشریه “دی سایت” آلمان در مقاله ای نوشت: با در نظر داشتن افزایش شدید تعداد پناهجویان تازه وارد به آلمان به دلایلی همچون جنگ اوکراین و روسیه، ظرفیت پذیرش پناهجویان در بیشتر ایالات آلمان تکمیل شده است از این رو زنگ خطری برای بحرانی جدید به صدا در آمده است.

بحران در کشورهای اوکراین و دیگر کشورهای جنگ زده موجب هجوم پناهندگان به آلمان شده است. شهرداری ها در ایالات آلمان خواهان کمک جهت اسکان مهاجران هستند و از وضعیت بد و نبود ظرفیت کافی شکایت دارند ولی دولت این کشور به خاطر محدودیت بودجه توانایی کمک بیشتری ندارد.

سال بحران 2022 برای آلمان رکورد جدیدی در تعداد پناهندگان به ارمغان آورد. سال گذشته بیش از یک میلیون نفر از اوکراین به آلمان آمدند. علاوه بر این، 217774 نفر از سوریه، افغانستان، ترکیه و سایر کشورها برای اولین بار در این کشور درخواست پناهندگی دادند . تنها در ژانویه 2023، 29،072 درخواست پناهندگی دیگر در آلمان وجود داشت. با توجه به تعداد زیاد افرادی که به دنبال کمک هستند، بسیاری از شهرها و ایالات آلمان به مرزهای محدودیت‌های ممکن برای پذیرش رسیده‌اند. برخی از شهرداری‌ها در حال حاضر پناهندگان را در چادرها، دهکده‌های کانتینری و سالن‌های نمایشگاه اسکان داده‌اند. این شرایط خاطرات بحران سال 2015 را زنده می‌کند.

اتحادیه شهرهای آلمان از افزایش تنش در مجاورت تأسیسات پناهجویان نگران است. اول از همه، کمبود پول نه تنها برای اسکان پناهندگان، بلکه برای کارکنان اضافی وجود دارد. “اکارت وورزنر”، نایب رئیس انجمن شهرهای آلمان در سخنانی گفت: بسیاری از شهرها در محدودیت هستند و برای پذیرش پناهندگان نیاز فوری به حمایت بیشتری دارند.

در این شرایط رئیس فراکسیون اتحادیه احزاب متحد مسیحی در پارلمان آلمان می‌خواهد مهاجرت کارگران ماهر به آلمان را با تاسیس یک آژانس فدرال مهاجرت تنظیم کند. هیئت اجرایی فراکسیون اتحادیه در این باره گفت: به این ترتیب، کارگران ماهر از یک منبع خدمات دریافت می کنند که عبارت است از محل کار، بررسی شرایط ورود، تا ویزای لازم و اجازه اقامت پس از ورود به آلمان.

فردریش مرز، رهبر فراکسیون اتحادیه احزاب متحد مسیحی به فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ گفت که این آژانس باید متخصصان خارجی را جذب کند. وی گفت که رویه‌های پناهندگی در آینده باید به وضوح از رویه های مهاجرت برای کارگران ماهر جدا شود. وی تاکید کرد: دولت فدرال بدیهی است که نمی‌خواهد بپذیرد که وضعیت در بسیاری از شهرداری‌های آلمان چقدر وخیم است.

مرز گفت که اتحادیه احزاب متحد مسیحی متعهد به مسئولیت بشردوستانه آلمان در قبال کسانی است که به دنبال حمایت هستند. در عین حال، ما مجموعه‌ای از اقدامات ملی، اروپایی و بین المللی را برای کنترل و محدود کردن مهاجرت‌های غیرقانونی پیشنهاد می‌کنیم. از جمله، ستاد بحران و هماهنگی باید در دفتر صدر اعظم ایجاد شود.

به گزارش بیلد، به دلیل مشکلاتی که در زمینه اسکان پناهندگان وجود دارد، فردریش مرز حدود 700 شهردار و مدیر منطقه را به برلین دعوت کرده است. در این دعوتنامه که خبرگزاری آلمان دریافت کرده، آمده است: تنها در سال 2022، 244000 درخواست پناهندگی در آلمان ارائه شده است. ظرفیت های واقعی پذیرش در بسیاری از نقاط به مرزهای خود رسیده است. ما باید این واقعیت ها را بپذیریم.

در سند موضع رهبری گروه پارلمانی اتحادیه آمده است که اداره فدرال مهاجرت و پناهندگان (BAMF) و مقامات محلی مهاجرت باید بر روی گروه پناهجویان تمرکز کنند. بر این اساس آژانس فدرال مهاجرت باید تمام مراحلی را که در حال حاضر در نمایندگی‌های دیپلماتیک، ایالت‌های فدرال و همچنین ناحیه‌ها و شهرداری‌ها انجام می‌شود و رویه‌های پناهندگی نیست، به عهده بگیرد. بر این اساس، این آژانس باید به عنوان آژانس کاریابی برای همه کارگران کشورهای اروپایی و غیر اروپایی نیز عمل کند.

آندریا لیندهولز، نایب رئیس فراکسیون اتحادیه خواستار این شد که آژانس مهاجرت باید از ابتدا با فرآیندهای دیجیتال و آخرین فناوری کار کند تا بتواند فرآیندهای سریع را تضمین کند.

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=3782
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x