یکشنبه 23 ثور 1403 برابر با Sunday, 12 May , 2024
جستجو
Close this search box.
فوتسال افغانستان و پیروزی

به گزارش خبرگزاری مهاجر به نقل از بی بی سی فارسی، تیم ملی فوتسال افغانستان با مربیگری مجید مرتضایی برای نخستین بار به جام جهانی راه پیدا کرد. در دیدار پلی‌آف انتخابی تیم فوتسال افغانستان موفق شد قرقیزستان را ۵ بر ۳ شکست دهد و برای نخستین بار به جام جهانی صعود کند. رقابت‌های انتخابی فوتسال ملت‌های آسیا ۲۰۲۴، با حضور ۱۶ تیم،  در شهر بانکوک، پایتخت تایلند، آغاز شد. افغانستان در گروه دی با ایران، بحرین و کویت هم‌گروه بود و در طی ده سال گذشته برای نخستین بار تیم ملی فوتسال این کشور توانسته در این رقابت‌ها بدرخشد و به جام جهانی فوتسال راه پیدا کند و عنوان پنجمی را از آن خود کند.

مجید مرتضایی، سرمربی ایرانی تیم ملی فوتسال افغانستان، در نشست خبری پیش از این مسابقه گفت: «آسیا باید باور کند که قدرتی بنام افغانستان در فوتسال وجود دارد.»

او گفت: بازیکنانش مدت‌هاست تمرینات «سخت و فشرده» را سپری می‌کنند و افزود: «ما با بازی کردن در شرایط سخت و حساس عادت داریم.»

همچنین این تیم قبل از این بازی ها چند اردوی تدارکاتی سنگین و با کیفیت داشته که بی تاثیر نبوده است زیرا اگر به گذشته برگردیم، چنین آمادگی‌هایی هرگز برای تیم‌های قبلی گرفته نشده بود و همین نیز سطح توقعات را از تیم بالا برد و البته باعث شد تا تیم به معنی واقعی به انسجام و پختگی خوب و مثبتی برسد.

دهمین دوره مسابقات جام جهانی فوتسال که ۲۴ تیم در آن حضور خواهند داشت از ۱۴ سپتامبر تا ۶ اکتبر ۲۰۲۴ در ازبکستان برگزار می‌شود.

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=7038
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x