شنبه 15 ثور 1403 برابر با Saturday, 4 May , 2024
جستجو
Close this search box.
مرز پاکستان

بر اساس گفته های اتاق مشترک تجاری افغانستان و پاکستان، بیش از نود درصد گذرگاه‌های مرزی پاکستان به روی افغانستان مسدود شده است.

به گزارش خبرگزاری مهاجر، اتاق مشترک تجاری افغانستان و پاکستان اعلام کرد دولت اسلام‌آباد تمامی مسیرهای تردد به این کشور را به روی افغانستان مسدود کرده است.

خانجان الکوزی، عضو ارشد هیئت مدیره اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان به رسانه‌ها گفت:« علاوه بر سایر گذرگاه‌های مرزی، متاسفانه «دند پتان» و «خرلاچی» هم از سوی پاکستان مسدود شده است.»

وی افزود:« مسیر اسپین بولدک و چمن نیز نزدیک به دوماه است که همچنان بسته شده و «انگور اده» نیز به دلیل درگیری‌های قومی نیز همچنان بسته است. با این وضع بیش از ۹۰ درصد از مسیرها به سوی پاکستان بسته است.»

برخی از تاجران نیز به رسانه‌ها گفته‌اند میوه تازه و سبزیجاتی که قرار بود به پاکستان صادر کنند پشت مرز درحال خراب شدن هستند.

این درحالی است که پس از سه روز بسته بودن مرز تورخم، رسانه‌ پاکستانی «خراسان داییری» گزارش داد که قرار است مقام‌‌های امنیتی طالبان و پاکستان نشستی را در این مورد برگزار کردند.

به گفته رسانه‌ها روز گذشته در این نشست دو طرف توافق کردند که اختلاف‌ها در مورد تردد از طریق گذرگاه تورخم را با مقام‌های ارشد خود در کابل و اسلام‌آباد مطرح کنند.

بر اساس گفته‌های مقامات طالبان، این گذرگاه‌ها از سوی پاکستان مسدود شده و مقام‌های مرزی آن کشور از رانندگان افغانستان پاسپورت و ویزا درخواست می‌کنند.

در پی این تصمیم، طالبان نیز از رانندگان پاکستانی پاسپورت و ویزا درخواست می‌کنند و بدون آن به آنان اجازه‌ ورود به افغانستان را نمی‌دهند.

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=6648
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x