دوشنبه 10 ثور 1403 برابر با Monday, 29 April , 2024
جستجو
Close this search box.
توانایی های زنان مهاجر در ایران

به گزارش خبرگزاری مهاجر؛ مدیر کل اتباع خارجی ایران در رابطه با شناسایی و بکارگیری توانایی های زنان مهاجر گفت: اداره امور بانوان که زیر مجموعه اداره کل اتباع است به منزله نقطه اتصال میان بانوان مهاجر با معاونت امور بانوان رییس جمهور است.

بلوکیان اظهار داشت: اداره کل اتباع و مهاجرین در پی آن است تا کلیه مسائله بانوان مهاجر در بخشهای مختلف مانند دانشگاه، حوزه، پزشکی، حقوقی و قضایی، کارآفرینی و هنری را با همفکری و هم‌افزایی در چارچوب یک تشکیلات منسجم و منظم به پیش ببرد.

اصغر بلوکیان در نشست هم‌اندیشی بانوان نخبه افغانستانی در تالار کرامت استانداری قم اظهار داشت: متصدی مهاجران در داخل ایران، وزارت کشور بوده، و در درون این وزارتخانه نیز مسئولیت امور مربوط به اتباع بر عهده اداره‌کل اتباع است، اما تا به حال تشکیلاتی که مسائل خاص بانوان را دنبال کند، نداشته‌ایم.

بلوکیان همچنین با ذکر این نکته که این دومین جلسه هم‌اندیشی بانوان نخبه خارجی است تاکید کرد: اداره‌کل اتباع وزارت کشور به دنبال این است که مسائل مربوط به بانوان خارجی اعم از دانشگاهی و حوزوی، پزشکی، حقوقی، کارآفرینی و هنری را با همفکری به پیش ببرد.

وی بیان داشت: ما درصدد هستیم تا یک پل ارتباطی بین امور بانوان اتباع وزارت کشور با معاون امور بانوان ریاست جمهوری ایجاد، و مسائل مختلف که برخی در حوزه قضایی و برخی نیز در حوزه قانون‌گذاری و لایحه و مصوبه است را به مقام‌های اجرایی انتقال دهیم.

مسئول امور بانوان اداره‌کل اتباع وزارت کشور نیز با بیان اینکه برای خانواده و اتباع چشم‌انداز مشخصی تعریف شده گفت: زن و خانواده‌ای که مورد نظر است، باید در جهت تعالی اجتماعی بانوان در سطح کشور و حتی سایر کشورهای اسلامی، پیشرو، الگو، بالنده، بانشاط، تسهیل‌گر، میان‌حدار، بسترساز و گفتمان‌ساز باشد.

زهرا امینی در ادامه یادآور شد: رسالت دفتر امور بانوان، بسترسازی تعالی اجتماعی بانوان و خانواده اتباع از طریق تسهیل کُنش اجتماعی خود بانوان است.

وی شناسایی ظرفیت‌های بانوان اتباع را هدف اصلی برپایی نشست‌های هم‌اندیشی عنوان کرد و گفت: از تعداد بانوان اتباع نخبه همچنین سازمان‌های مردم نهاد و موسسه‌هایی که در این حوزه فعال هستند، آمار دقیقی در دست نیست.

وی اضافه کرد: سازمان‌ها و موسسه‌های فعال در حوزه بانوان اتباع غالبا به صورت جزیره‌ای عمل می‌کنند، و با وزارت کشور ارتباطی ندارند، در حالیکه این وزارتخانه می‌تواند برای حمایت از این سازمان‌ها و ایجاد شبکه بین آنها اقدام‌های زیادی انجام دهد.

امینی با تاکید بر اینکه برخی مواقع حمایت‌ها صرفا به صورت مالی نیست بلکه اعتباری است گفت: در این نشست‌ها یکی از کارهای مهم، احصای ظرفیت‌ها و قابلیت‌های عرصه بانوان و دختران همچنین آموزش و انتقال دانش‌ روزآمد و توسعه زیرساخت‌های انسانی، سازمانی و اطلاعاتی است.

وی یادآور شد: ما به دنبال تشکیل کارگروه‌های تخصصی هستیم، و در نظر داریم در این کارگروها یک سری نظام مسائل را به دست بیاوریم.

دومین نشست هم‌اندیشی بانوان افغانستانی با حضور گروهی از بانوان نخبه، اندیشمند و پژوهشگر تبعه این کشور در قم برگزار شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=5079
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x